Thursday 5 March 2015

Korang Pasti TERKEJUT BERUK Selepas Lihat 6 Jenis Makanan Harian Tiruan Di China.. #2 Jika Berlaku Di Malaysia Pasti Sangat BAHAYA !!!

// // Leave a Comment
Korang Pasti TERKEJUT BERUK Selepas Lihat 6 Jenis Makanan Harian Tiruan Di China.. #2 Jika Berlaku Di Malaysia Pasti Sangat BAHAYA !!! | Anda jangan tidak tahu bahawa sebenarnya bukan sahaja kasut sneakers dan juga handphone sahaja yang boleh diklon di China malah bahan makanan juga tidak kurang hebatnya. Kami dapat tahu mengenai perkara ini pun sudah rasa cukup bimbang. Makanan harian anda juga berpotensi untuk diklon jika anda berada di China.


1. Kacang Walnut


Untuk bahan pertama ini mungkin tahap peniruan bukanlah hebat sangat tetapi memang rasa tertipu jika anda jadi pembeli. Bayangkan anda memang kemaruk makan kacang ditambah dengan si isteri mengidam kacang walnut.


Sekali bila anda beli dan cuba mahu pecahkan kulitnya, hanya ketulan simen konkrit yang anda dapat.

2. Daging Khinzir Menjadi Daging Lembu


Ini sangat bahaya jika perkara yang sama terjadi di Malaysia. Memang jijik habis ini. Di China, ada sindiket yang menukarkan daging khinzir kepada daging lembu. Proses memerap dan menukar rasa daging tersebut pula,hanya mengambil masa 90 minit.


Dengan melalui beberapa proses yang disertakan dengan bahan kimia, hasil akhirnya nanti membuatkan rasa daging khinzir itu terus mati dan digantikan dengan rasa lembu sebenar. Bahaya sungguh!

3. Beras!


Cuba bayangkan, beras pun boleh diciplak. Melampau betul. Antara bahan yang digunakan di dalam penghasilan berasa tersebut adalah berasaskan plastik industi.

Malah lebih mengejutkan, menurut kenyataan rasmi Chinese Restaurant Association di sana, memakan tiga mangkuk nasi tiruan tersebut bersamaan dengan makan satu beg plastik. Lama-lama nanti, ia akan merosakkan sistem penghadaman makanan anda.

4. Susu Formula Bayi


Susu tiruan merupakan salah satu industri terbesar yang pernah dicatatkan di China malah lebih mengejutkan, ada di antara susu tiruan ini sebenarnya berjaya menembusi pasaran antarabangsa.


Risau juga kami memikirkan perkara sebegini. Pada tahun 2004, 60 orang bayi meninggal dunia akibat susu tiruan ini.

5. Mee Lilin?


Anda suka makan mee goreng mamak? Pada 2011, sebanyak 5.5 tan mee yang dibuat di China dirampas oleh kerana menggunakan bahan kandungan yang digunakan di dalam dakwat printer dan juga beberapa elemen lilin (wax) yang semestinya membuatkan sistem penghadaman anda bakal menghadapi masalah.


Jadi, adakah anda masih lagi penggemar mee?

6. Telur


Ya, isu telur tiruan pernah kecoh sebentar di Malaysia satu ketika dahulu. Melalui beberapa campuran bahan kimia, maka anda boleh hasilkan telur dan antara kes yang paling menarik pernah ditemui China, telur kuning yang siap direbus sepenuhnya tidak mudah pecah malah melantun pula.


Kadang-kala kesesakan dan kesempitan hidup membuatkan seseorang individu itu sanggup melakukan apa sahaja tanpa menghiraukan apa yang kesan terhadap orang lain. Namun jika dilihat pada kes yang berlaku di China ini, kebanyakannya melibatkan kuantiti yang banyak setanding industri sebenar. Teringin juga kami mahu review makanan di sana. KREDIT VITDAILY.




0 comments:

Post a Comment