Sunday 15 March 2015

PUNCA UTAMA Kes Serbuan Kilang MILO PALSU Di Negeri Sembilan DISOROK OLEH MEDIA ARUS PERDANA Amat MENGEJUTKAN !!!

// // 1 comment
PUNCA UTAMA Kes Serbuan Kilang MILO PALSU Di Negeri Sembilan DISOROK OLEH MEDIA ARUS PERDANA Amat MENGEJUTKAN !!! | Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan Negeri Sembilan (KPDNKK), berjaya merampas produk minuman Milo tiruan dengan nilai rampasan RM250,000 dalam serbuan yang dilakukan di sebuah taman perumahan mewah di Mantin, kelmarin dulu. 


Ketua Pegawai Penguatkuasa KPDNKK negeri, Saifulbahri Abdul Kadir berkata, produk tiruan itu dikesan melalui aduan orang awam yang mencurigai aktiviti tersebut sejak beberapa bulan lalu. Katanya, melalui pemeriksaan yang dilakukan bersama wakil Nestle di Taman Mulia itu, terdapat beberapa bekas berisi Milo tiruan yang belum dibungkus dalam rumah tersebut. 

"Hasil pemeriksaan kita dapati terdapat sebanyak 225 bungkusan yang berisi milo tiruan disimpan di dalam sebuah bilik. "Kita percaya bungkusan berjenama Milo itu sedia untuk dipasarkan di sekitar negeri ini dan kawasan berhampiran. 

"Milo ini disahkan tiruan berdasarkan cara proses yang dilakukan adalah menyalahi proses sebenar yang dilakukan di kilang Nestle sahaja. "Dengan itu, mereka telah melakukan kesalahan di bawah Akta Perihal Dagangan Seksyen 8," katanya. KREDIT OMAK KAU.

NI PUNCA SEBENAR KENAPA KES NI DISOROKKAN...





1 comment: Leave Your Comments

  1. Saya dah tengok sebelum ini...baju t yang berlogo dacing itu telah diedit oleh pihak tidak bertanggung jawab.

    ReplyDelete