Saturday, 27 September 2014

Apa Yang Akan Jadi Jika Malaysia Diserang ?

// // 65 comments
Apa Yang Akan Jadi Jika Malaysia Diserang ? | Andai Malaysia diserang seperti negara Islam yang lain… Apabila negara-negara islam yang lain dilanda peperangan atau diserang oleh askar kafir… kita sering mendengar pemimpin-2 kita menggunakan modal seperti ini..” Kita patut bersyukur Malaysia aman dan damai…” Tetapi pernahkah kita berfikir untuk sejenak, sejarah ditulis setelah ia berlaku, tetapi sejarah tidak dapat diramal ketika ia sedang berlaku. Ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh paramilitari Serb, pada malam sebelumnya mereka hidup seperti biasa dan tidak pernah terlintas bahawa keesokan harinya akan bermulanya hari celaka bagi mereka. Jadi, untuk sejenak cuber kiter berfikir dalam bentuk reverse engineering iaitu: Bagaimana jika kita yang diserang oleh kuasa kuffar seperti negara Islam lain, dan negara Islam yang lain plak jadik cam kiter?


MALAYSIA DISERANG ???

Untuk menanam kesedaran ke atas Melayu Yang Mudah Lupa. (Melayu Mudah Lupa kata Mahathir)AMARIKOS menyatakan Malaysia sarang pengganas… ada pejuang Hizbullah terlepas ke malaysia… lalu menghantar Kapal Pengangkut Pesawatnya (CARRIER) di Selat Melaka dan di Laut China Selatan. Menghantar kapal selam nuklearnya dgn muatan peluru berpandu membawa armada tentera untuk menyerang malaysia… AMARIKOS menyuruh negara berhampiran dengan Malaysia yang merupakan sekutu rapatnya SINGOFURO di selatan, TAHAILAND di Utara dan PILLIPINNOS di Timur menenyerang Malaysia dengan alasan memburu pengganas al-Qaeda atau Hizbullah sama seperti alasan Israel menyerang Lubnan dan Palestin.

Walaupun Malaysia cakap Malaysia negara bebas pengganas tentera Kuffar tetap menyerang malaysia jugak sama seperti mereka menyerang Iraq kerana mereka dakwa Iraq ada senjata pemusnah, Afghanistan ada Pengganas Taliban, Lubnan ada Pengganas Hizbullah dan Malaysia ada Pengganas Jemaah Islamiah. Malaysia tetap mempertahankan Malaysia ini tidak ada pengganas tetapi suara kita tidak dihiraukan sama seperti mereka tidak hiraukan Afghanistan , Iraq , Lubnan dan Palestin. Sebelum tiba saat MALAYSIA DISERANG ini Perdana Menteri kita… YB Wakil Rakyat… Parlimen dan ADUN…

Tauke-tauke Cina yang kaya… semua cabut lari ke keluar negara dengan jet dan pesawat peribadi masing-masing. Mereka ada duit untuk cari perlindungan di luar negara. Tinggallah rakyat Melayu Islam yang miskin hina ini di negara sendiri, menunggu masa untuk diserang oleh tentera Kuffar AMARIKOS dan sekutunya. Barulah rakyat tahu bahawa pemimpin Melayu dan tauke cina yang dijadikan pepimpin sebelum ini tidak sama seperti Khalifah Umar Al-Khattab… Khalifah Ali Abi Thalib… Khalifah Khalid Al-Walid… Khalifah Salahuddin Al-Ayubbi… yang sanggup berada dibarisan hadapan berdepan musuh-musuh Islam.  

SAAT Peperangan bermula…

Tempat yang mula-mula sekali dibom adalah Putrajaya, diikuti negeri-negeri lain. AMARIKOS dan Sekutunya mengebom… melancar peluru berpandu… membedil… menembak Rakyat Malaysia… mereka membunuh Orang tua… perempuan dan Anak-anak kecil orang melayu islam kita… sama seperti Yahudi menembak dan membunuh rakyat Lubnan yang tak berdosa!!! AMARIKOS dan sekutunya menyerang MALAYSIA secara besar-besaran. Apabila selesai pesawat pejuang di Selat Melaka mengebom Perlis, Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Kuala Lumpur . Datang lagi pesawat musuh silih berganti… Apabila selesai pesawat pejuang di laut China Selatan mengebom Kelantan, Terengganu, Pahang… datang lagi pesawat musuh silih berganti… Johor pula dibedil dengan peluru berpandu jarak sederhana SINGOFURO… diserang dengan jet-jet pejuang SINGOFURO yang sentiasa melalui ruang udaranya… menghujani bom-bom dan roket…kemudian Johor dan negeri sembilan dapat ditawan tentera musuh.

Anda di berada di Kedah… Pasukan Darat tentera Bersekutu mara dari bahagian Utara… tentera bersekutu semakin dekat dengan rumah anda… menentang pintu rumah anda… anda bersama dengan Isteri yang sarat mengandung dan 3 orang anak ketakutan dalam rumah… Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda… sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia… muncung senapang ditujukan di kepala anda… Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya 2006… diajukan muncung senapang… DAMMMMMM… anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu… Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak… anda tidak mempunyai perasaan apa-apa… sekarang berlaku kepada diri sendiri… baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata…

Anda menangis ketakutan… Tentera bersekutu merampas Isteri anda yang sarat mengandung, dibawa menaiki trak… untuk dijadikan habuan tentera dalam kem. Anda dipukul separuh mati oleh tentera bersekutu meninggalkan anda patah riuk berlumuran darah. Anda sangka anda sudah mati… tetapi umur anda masih panjang… anda masih hidup… anda merangkak menuju ke hutan berhampiran disebuah bukit untuk menyembunyikan diri… Anda mengalirkan air mata…

INGAT AKAN ALLAH… Ujian peperangan berlaku didepan mata anda sekarang. Anda sebelum ini tidak pernah terlintas dengan peperangan. Kita sering disogokkan negara kita aman, tiada peperangan, tiada pertumpahan darah tiba-tiba hari ini diuji berlaku peperangan. Pemimpin tersebut yang menyatakan negara kita aman cabut menghilangkan diri… Anda sudah tiada siapa lagi didunia ini… Anak perempuan diperkosa dan dibunuh didepan mata… Anak kecil ditembak didepan mata… Isteri dirampas untuk diperkosa… didepan mata!!! kawan-kawan… sahabat taulan… ramai yang terkorban…dan tidak kurang juga yang cedera parahh…

Dipuncak bukit anda melihat kampung halaman anda terbakar. Mayat orang melayu Islam bergelimpangan mati terutama golongan orang tua dan kanak-kanak yang tidak sempat melarikan diri… mereka tidak bernasib baik seperti anda… Diatas bukit itu juga… anda melihat beribu-ribu Tentera bersekutu berkumpul untuk membunuh dan menembak saki-baki orang melayu Islam yang masih selamat… mengerledah setiap ruang yang ada untuk memburu Al-Qaeda, Hizbullah atau Jemaah Islamiah… tetapi umat Islam lain yang jadi mangsa…

Sementara menunggu sakaratul maut menjemput anda apabila anda tersua dengan Tentera bersekutu nanti…. Apa yang anda Harapkan pada masa itu???? Tiada perkara lain yang anda harapkan kecuali… BANTUAN ALLAH… BANTUAN TENTERA UNTUK MEMBELA AGAMA ALLAH… ANDA MENGHARAPKAN UMAT ISLAM DARI NEGARA LAIN MEMBERI BANTUAN KETENTERAAN KEPADA MALAYSIA… ANDA MENGHARAPKAN SAUDARA SEAGAMA DENGAN ANDA MELINDUNGI ANDA DARIPADA SERANGAN TENTERA KUFFAR!!! ANDA MENGHARAPKAN BANTUAN TENTERA JIHAD FI SABILILLAH DARIPADA INDONESIA, SELATAN THAILAND, BANGLADESH, PAKISTAN,DAN NEGARA OIC YANG LAINNNNNN… BAGI MELAWAN TENTERA PENCEROBOH BUMI MALAYSIA INI…

Tetapi tunggu punya tunggu… bantuan ketenteraan tidak kunjung tiba… ANDA TERDENGAR UCAPAN DARIPADA PEMIMPIN DUNIA ISLAM YANG LAIN menyatakan: “Kami Negara-Negara Islam Mengutuk tentera PENCEROBOH menyerang Malaysia ” (Presiden Burkina Faso, Pengerusi OIC yang baru) “Kami akan menghantar 10 000 Tentera pengaman ke MALAYSIA selepas tamat perang nanti… setelah habis kawasan Malaysia dibom oleh tentera bersekutu”(Presiden NAM )

“Alhamdulillah… Negara kita Indonesia aman damai berbanding dengan negara Malaysia yang dilanda peperangan… Kita semua patut bersyukur… kita dapat menyambut hari raya aidilfitri dan deepavali dalam suasana yang aman harmoni”, Presiden Indonesia- Negara Umat Islam paling ramai. (Pemimpin Malaysia selalu sebut camni) “Tak apa… selepas peperangan tamat…

Kami akan menghantar para pendakwah ke Malaysia untuk mendidik rakyat Malaysia ” Wakil Penduduk Islam Selatan Thailand ) “Kami akan menghantar bekalan makanan dan ubatan kepada Penduduk Islam Malaysia yang dilanda peperangan” Pemimpin Arab Saudi)…bagi komen dan pendapat…

 APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM SEPERTI DIATAS DIKALA ANDA MEMERLUKAN BANTUAN KETENTERAAN DARIPADA MEREKA??


65 comments: Leave Your Comments

  1. hohoho, deep... so deep

    ReplyDelete
  2. x masuk akal...

    pikir logic sikit la.....buat ketawa je....

    ReplyDelete
    Replies
    1. the jews didnt expect it either ..
      the bosnians .. and others race that massacred b4 ..

      Delete
    2. u scare bro?

      Delete
    3. ko bodoh ea??

      Delete
    4. maybe? 50/50. senarai negara islam yang sudah pun diserang atau terlibat dgn konflik. palestin, somalia, iraq, syria, rakhine, bosnia, libya, afghanistan, kuwait, tunisia, yaman, mesir, uighur (china), negara islam yang diancam, pakistan, iran, turki. bangladesh.

      Delete
    5. pihak musuh akan mencari sesuatu yg spt logik utk memenuhi akal kamu yg pendek tu demi menghalalkan cara..mencapai maksud mereka..nape takott??..makanlah dgn akal logik korang yg tah berapa sen tuu..cer pikir..what will happen to you and your nation..asyik tak logik manjangg! baca sejarah lah kalau nak tau logik tak logik tuu...asal kota melaka yg teguh bertebing bertugu jatuh kat tangan portugis siot..cer baca..sapa pun time tu kata tak logik kota melaka jatuh!!!...baca dulu sejarah cik oooiii sblum kata tak logik sengalll!

      Delete
    6. sekadar renungan buat sahabat2 yang masih leka dengan syurga dunia,ambil iktibar...

      Delete
    7. yg cakap tak logik tu nampak sgt tgh hidup dlm dunia keseronokan die...
      minda tertutup utk fikir mende yg lg jauh daripada rutin die..
      semoga kisah di atas membuka mata kita semua

      Delete
  3. ''APA PERASAAN ANDA APABILA MENDENGAR UCAPAN PEMIMPIN-PEMIMPIN ISLAM SEPERTI DIATAS DIKALA ANDA MEMERLUKAN BANTUAN KETENTERAAN DARIPADA MEREKA??''

    ReplyDelete
  4. Tak masuk akal, tak logik, dan tak mungkin - Benda pertama yang mungkin terlintas di kepala. Pernah dengar perkataan "kalau"? Kita boleh cakap macam-macam la sekarang sebab benda belum jadi. Kalau jadi? It is possible to happen, but unlikely. Still, the chances are still there. It may or may not happen depends on many factors. But hey, this article was meant as "food for thought", nak suh pikir, nak bagi bayangan cemana situasi & keadaan, "kalau" benda ni jadi kat Mesia. Otak ada kasi pakai la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro,"mmng la thu prkataan "Kalau" .. Tpi ape prasaan ko sbgai rkyat Malaysia apebile dgr/baca artikel mcm ni? siap kate PM,YB n yg brpangkat gi lari ke ngara lain? bkan skadar X Logik tpi memperlekehkan jiwa pemimpin2 Islam Malaysia..Kalu tauke cina tu mungkin lari ke ngara asal,tpi klu PM(Islam) kita nk lari tu nmpak dh memperlekehkan jiwa pmimpin..dn 1 lgi,x elok la kita buat andaian mcm ni..kita sbgai Umat Islam kna la mngharapkan yg baek2..doa yg baek2..apa prasaan ko bile org ckap "Kalau" mak ko mati,.......... ? msti ko akan rase marah kn sbb mak ko tgh hidup tpi org duk buat andaian apa trjadi pda mak ko bile mak ko mati..Walaupon ko thu yg smua mnsuia akan mati..

      Delete
    2. Kalau org tnya aku apa perasaan aku kalau mak aku mati dh tentu aku ckp msti la aku sdih..xkn nk hepi..lps tu aku doa supaya Allah cucuri rahmat keatasny..dan jauhi dia dari azab kubur dan api neraka..tu je lh aku akn jwb..broo..perkataan 'kalau' ni ada dlm kamus dewan bahasa tau..xslh jika di gunakan..jika perkataan 'kalau' ni gunakan dlm sesuatu ayat ia akn mnjadi suatu persoalan di mna jawapannya boleh menjadi apa saja..contoh soalan:-kalau aku sepak hang laju2 apa hg nk buat?..

      Delete
  5. SEBENARNYE ORG YG KOMEN "X MUNGKIN" ATAU "X LOGIK" TU XPATOT KAHWIN ....TAKOT NNT BODOHNYER MEMBIAK KAT ANAK PLAK.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu pasallll...tapi depa nak gak kawen..tu yg ramai org mcm dia kek mesia nih..!

      Delete
    2. xpa depa mati dulu kot...kita bujang yang berjuang..cewah! See you in battle field! haha..

      vagabond

      Delete
  6. bosnia mase tgh aman damai dulu pun rakyat dia pikir x logik kalau perang.. tup2 kaboom!!!

    ReplyDelete
  7. artikel yg membuka minda!

    ReplyDelete
  8. Artikel yang bagus tetapi janganlah racist sangat pisahkan kaum malaysia sesama bangsa. Bukan semua ahli politik akan melarikan diri, mestinya ade pemimpin yang akan tahankan negara, lagipun jangan lah asyik tulis semacam semua bangsa melayu miskin, dan bukan lah semua bangsa china kaya dan tauke, dan mana jadi dengan bangsa india? Ini sudah abad 21, janganlah pisahkah bangsa bangsa malaysia secara steriotype seperti "melayu mudah lupe" / "cina semua tauke dan kaya" / "pemimpin pemimpin malaysia penakut, ini artikal yang mengbuka minda dan bagus tetapi elemen artikal terlalu steriotype. Lain kali tulis la artikal yang berpandangan sebagai Warga Malaysia seluruh nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada nmpk ke wrga Malaysia yg 'seluruh nya' tu??

      Delete
  9. Kalau dh org cina yg mulakan racist buat apa kita org melayu nk dok diam..kenyataan sekarang melayu cina india mmg racist..sbb keangkuhan bangsa masing2..1 malaysian..patutnya 1 malays 1 chinese 1 indian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul..stuju dgan kata2 pujangga tuan hamba..kena kena buang smua pemikiran akn keangkuhan dan ketaksuban akn bangsa kita sdangkn kita lalai dlm mempertahankan agama..

      Delete
  10. tiada apa yg mustahil dlm dunia ni. in this world, impossible is nothing. bare in mind.

    ReplyDelete
  11. Nasib baik Sarawak dan Sabah takde hehehe ... tapi , memang berasa mendalam jugak cite ni .. tapi , mana pulak tentera negara kite yang kite latih smpai jdi komando , mna pasukan gerila kita , vat69 .. mna tak mncull ??? kalau , mcm ngara palestin tu , sye tahulah sbb mreka kurang jumlah tentera .. btw , keep calm and satu hati malaysia . tak kira dari utara atau dari timur malaysia , teamwork mesti ada . elakkan mnyentuh isu2 sensitif adalah paling penting .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm sejarah..negara Palestin membantu pelarian kaum yahudi dari dibunuh oleh tentera nazi..kerana baik nya hati negara Palestin mereka anggap yg kaum yahudi ni xmungkin akn mengkhianati mereka kerana telah membantu kaum yahudi ni..tapi kaum yahudi sekarang cuba merampas Palestin dan mewujudkan negara merela sendiri iaitu israel yg di mna negara2 barat fan israel telah memusingkan sejarah konononnya Palestin la yg cuba merampas tanah israel..rakyat malaysia skrg pon mcm ni jgk..dok ckp x logik dan x mungkin..bila dh jd nt depa la yg awl2 nk lari sbb x prnh nk ready untuk bnda yg mcm ni

      Delete
  12. sangat2 logik memang boleh berlaku berdasarkkan apa yg berlaku kepada negara islam yang telah diserang berdasarkan menerangi pengganas yang direka oleh mereka sendiri untuk menghancurkkan agama kita....sebab kita sudah hampir akhir zaman nothing impossible kata orang....semua benda tak disangka sudah berlaku contoh refer kepada fb masing2 hari mesti juga ada cerita yang sangat mengejutkan....dan ramai orang menberi pendapat berdasarkkan akal logik daripada berpandukkan al-quran, hadis atau bertanyakkan ustaz.

    ReplyDelete
  13. Bgus artikel cmni...tp utk analisis prkara cmni kte lebih perlu ilmiah, berstatistik dn tidak bias...prlu lihat kpntign serantau dn memahami pola politik dunia..perlu amek kire faktor2 yg direct dn indirect..geopolitik, terrain,pecahan demographic,tech,military dll...pkara2 ini perlu dibincangkn..cuba bce buku2 tntg ramalan abad ni yg dtulis pnulis lain..mgkn dpt membaiki penulisan sdara supaya lbih baik

    ReplyDelete
  14. Rasanya, penulis artikel ini kena buat kajian terperinci sebelum membuat artikel yang tidak logik tanpa sumber-sumber ataupun bukti.

    Budak 12 tahun pun boleh menulis artikel ini dengan kedua-dua mata tertutup.Dalam kata-kata lain, artikel ini kebudak-budak dan tidak logik.

    Lagi satu, penulis artikel ini kena padamkan perkataan "Tauke-tauke Cina yang kaya". Rasanya itu adalah "stereotype" yang tidak boleh diterima.

    Tolong keluar daripada rumah dan lihat sekeliling, ada kaum Cina yang miskin,malah ada yang hidup sederhana. Bukan semuanya kaya raya seperti "TAUKE CINA YANG KAYA" yang telah dikatakan. Oh ya, kenapa gunakan tauke? Bukan usahawan? Bukan Jutawan? Tak pernah buka kamus ke?

    Dalam artikel ini juga, penulis berulang-ulang kali kata "melayu islam" yang kena padah dan malang kerana ditembak oleh tentera bersekutu. Kalau difikirkan secara mendalam, bukan orang Melayu Islam sahaja yang kena, SEMUA KAUM di Malaysia yang kena. Tetapi kenapa fokus kepada Melayu islam sahaja?

    Dalam perenggan "Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda… sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia… muncung senapang ditujukan di kepala anda… Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya 2006… diajukan muncung senapang… DAMMMMMM… anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu… Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak… anda tidak mempunyai perasaan apa-apa… sekarang berlaku kepada diri sendiri… baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata…"

    Apa yang cuba penulis katakan? Tahu tak ini Fakta! Tentera Bersekutu(Allied forces) merupakan hubungan diplomatik antara Rusia, UK, US dan beberapa negara demokrasi lain untuk MENJATUHKAN FACIST NAZI YANG ZALIM pada zaman PERANG DUNIA KEDUA.

    Penulis juga mengatakan bahawa "tentera bersekutu memperkosa anak perempuan". Rasanya kalau sudah sampai begini, PBB akan mengambil langkah drastik untuk menjatuhkan hukuman atas pesalah dan tamatkan peperangan.

    Saya tahu mungkin ada orang kata "TAPI ARTIKEL INI KATA KALAU".

    Apa KALAU saya beritahu anda bahawa kita mempunyai hubungan diplomatik yang kukuh dengan negara-negara berkuasa lain?

    Apa KALAU saya beritahu anda kita mempunyai angkatan tentera yang belum tentu boleh dikalahkan?

    Apa KALAU saya beritahu anda untuk BERFIKIR sejenak dan baca balik artikel ini. Adakah ianya logik?

    Oleh itu, jika kamu hendak membuat artikel tentang "KALAU" Malaysia dilanda peperangan. Sila:


    1) Lihat kepentigan negara serantau dan memahami Pola Politik Dunia.
    2) Ambil fakta-fakta berdasarkan sumber yang LOGIK. Tidak kira buku, penulis, surat khabar atau wawancara.

    Sekian terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong....btul

      Delete
    2. Penulis xpakai otak

      Delete
    3. OK aku nak tengok yang komen artikel ni tak logik buat artikel yang logik sket .. Kalau artikel ni talk logik

      Delete
    4. Senang, pergi kedai buku dan beli buku poilitik dan sejarah perang Perang Dunia Kedua dan Perang Dunia Pertama. Tidak perlu baca artikel yang tidak berilmiah seperti ini.

      Delete
    5. " PBB akan mengambil langkah drastik untuk menjatuhkan hukuman atas pesalah dan tamatkan peperangan. " adakah PBB mengambil langkah drastik terhadap Israel yang melakukan jenayah perang kerana membedil orang awam Palestin dan mengorbankan ribuan nyawa? Jika difikirkan ditambah dengan situasi dunia yg berlaku,tiada yg xlogik jika kuasa2 besar yg berkait dengan Yahudi Zionis yg menjadi 'puppeteer'. PBB tak buat apa pun. Bahkan Obama pun mengatakan Israel berhak menyerang Palestin atas dasar 'self defence'.

      Delete
    6. Kalau PBB tidak ada, ada sekutu yang akan sokong. Contohnya, lihat semasa sejarah KONFRONTASI antara Malaysia dan Indonesia. Wakil Malaysia dihantar ke PBB, ditambah dengan bantuan ketenteraan Komanwel. Apa yang berlaku seterusnya? Peperangan tamat. Jika Malaysia diserang, PBB takkan diamkan diri, bahkan seluruh dunia akan melihat.

      Delete
  15. xda yg mustahil..tgk jela apa yg malaysia alami sekarang..sulu kapal terbang hilang n ditembak..masih buntu mencari jawapannya..letupan bom di bukit bintang..jangan duduk senang lenang saudara saudariku..bangkitlah bersatu atas dasar pertahankan negara yg satu..berkurun zaman dulu bukan hanya melayu berjuang menentang penjajah.tp semua kaum yg ada di malaysia..bangunlah dari tidur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tiada apa yang tidak mustahil. TAPI. Kalau kamu baca balik artikel dibuat secara rawak tanpa kajian terperinci. Artikel ini tidak boleh diterima.

      Delete
    2. Penulis bukannye nk masuk pertandingan menulis artikel trbaik. Dia just nk kite fikir..

      Delete
    3. Yalah, tapi guna la pemikiran yang waras dan berdasarkan SUMBER YANG SAHIH. Ini letakkan artikel yang bukan-bukan

      Delete
    4. MH17 n MH370 kena kaboom..yg satu ilang tak jumpa2..cer citer sblm 2 benda ni ilang ada logik ka tak da logik..semu pon kata tak logik..mana ada benda ilang gitu sesaje..satelite ada..canggih2 lar nie..google lah tang mana pon smua dapat..kaaaaannnnn...haaaa..logik tak logik?...jwb sendiri bang nooonnn!

      Delete
  16. Org yg x stuju ngan artikel ni mmg sesuai mcm apa yg Tun Mahathir pernah ckp iaitu melayu mudah lupa..yg ckp x logik dan x mungkin tu la yg awl2 skali akan menangis meraung menyesal kalau ia betul2 jd nanti..bila org kita sendiri yg tulis artikel yg mcm ni kita selalu bangkang dan hina dan mcm2 lg yg kita katakan tentang artikel dan si penulis..tapi bila pihak luar terutamanya dari barat tulis tentang sesuatu artikel mengenai kita dan malah menghina kita ada di antara kita stuju..artikel ni cuma perumpamaan untuk membuat kita fikir sejenak bersama..kita kena ingt..bnyk negara islam dh berperang..pejuang2 islam di gelar militan dan pengganas..apa semua ni??ni tndanya akhir zaman kita sudah memasuki fasa 3..dan kalau suatu hari di takdirkan Allah S.W.T yg Malaysia diserang..aku nk berada di barisan hadapan sekali untuk berjuang mempertahankan Islam dan Malaysia..dan aku x kisah jika di gelar militan atau pengganas sekalipun aslkn aku mendapat keredhaan Illahi..jd yg dok ckp x logik atau x mungkin tu..p la blajaq blik pasai sejarah malaysia..sbb org yg mcm hgpa yg dok ckp x logik atau x mungkin ni la Malaysia msih di jajah smpai sekarang oleh kuasa2 barat..contoh paling senang..org yg mcm hgpa ni la..msih di buai mimpi indah dan kemanisan negara2 smpai andaian yg ditulis dlm artikel ni pon hgpa nk bangkang..msih terdapat lg mnusia yg cetek akl kt Malaysia ni rupanya..biar cetek ilmu..jgn cetek akl..org cetek ilmu ni dia cuma bodo ja..tp org cetek akal lg teruk sbb dia bodo dan buta perut sbb dok buat pala tau..bengang dengan org yg mcm ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin kamu tidak pernah tahu apa yang Mahathir MAKSUDKAN dengan "Melayu mudah lupa". Apa yang Mahathir maksudkan Melayu mudah lupa ialah kaum Melayu yang lupa dengan sejarah dan jati diri bangsa, BUKANNYA tentang artikel yang tidak logik seperti artikel ini. KAMU sendiri pun tidak menggunakan otak semasa membaca artikel ini. Oleh itu baca balik komen yang sebelum ini. Tolong baca dan faham, artikel ini pun bukannya berilmiah, tetapi dibuat secara rawak.

      Rasanya, penulis artikel ini kena buat kajian terperinci sebelum membuat artikel yang tidak logik tanpa sumber-sumber ataupun bukti.

      Budak 12 tahun pun boleh menulis artikel ini dengan kedua-dua mata tertutup.Dalam kata-kata lain, artikel ini kebudak-budak dan tidak logik.

      Lagi satu, penulis artikel ini kena padamkan perkataan "Tauke-tauke Cina yang kaya". Rasanya itu adalah "stereotype" yang tidak boleh diterima.

      Tolong keluar daripada rumah dan lihat sekeliling, ada kaum Cina yang miskin,malah ada yang hidup sederhana. Bukan semuanya kaya raya seperti "TAUKE CINA YANG KAYA" yang telah dikatakan. Oh ya, kenapa gunakan tauke? Bukan usahawan? Bukan Jutawan? Tak pernah buka kamus ke?

      Dalam artikel ini juga, penulis berulang-ulang kali kata "melayu islam" yang kena padah dan malang kerana ditembak oleh tentera bersekutu. Kalau difikirkan secara mendalam, bukan orang Melayu Islam sahaja yang kena, SEMUA KAUM di Malaysia yang kena. Tetapi kenapa fokus kepada Melayu islam sahaja?

      Dalam perenggan "Tentera bersekutu memperkosa anak perempuan yang berusia 12 tahun anda depan mata anda… sebagaimana tentera Sebia memperkosa umat Islam Bosnia… muncung senapang ditujukan di kepala anda… Anak perempuan kesayangan anda yang anda bawak masa jamuan Raya 2006… diajukan muncung senapang… DAMMMMMM… anak kesayangan anda mati ditembak oleh tentera bersekutu… Sebelum ini anda melihat anak umat islam Lubnan, Palestin mati ditembak… anda tidak mempunyai perasaan apa-apa… sekarang berlaku kepada diri sendiri… baru tahu perasaan sedih anak mati ditembak di depan mata…"

      Apa yang cuba penulis katakan? Tahu tak ini Fakta! Tentera Bersekutu(Allied forces) merupakan hubungan diplomatik antara Rusia, UK, US dan beberapa negara demokrasi lain untuk MENJATUHKAN FACIST NAZI YANG ZALIM pada zaman PERANG DUNIA KEDUA.

      Penulis juga mengatakan bahawa "tentera bersekutu memperkosa anak perempuan". Rasanya kalau sudah sampai begini, PBB akan mengambil langkah drastik untuk menjatuhkan hukuman atas pesalah dan tamatkan peperangan.

      Saya tahu mungkin ada orang kata "TAPI ARTIKEL INI KATA KALAU".

      Apa KALAU saya beritahu anda bahawa kita mempunyai hubungan diplomatik yang kukuh dengan negara-negara berkuasa lain?

      Apa KALAU saya beritahu anda kita mempunyai angkatan tentera yang belum tentu boleh dikalahkan?

      Apa KALAU saya beritahu anda untuk BERFIKIR sejenak dan baca balik artikel ini. Adakah ianya logik?

      Oleh itu, jika kamu hendak membuat artikel tentang "KALAU" Malaysia dilanda peperangan. Sila:


      1) Lihat kepentigan negara serantau dan memahami Pola Politik Dunia.
      2) Ambil fakta-fakta berdasarkan sumber yang LOGIK. Tidak kira buku, penulis, surat khabar atau wawancara.

      Sekian terima kasih.

      Delete
    2. Ya lah, memang satu hari akan diserang. Tapi kalau lihat penulis barat pula, mereka menggunakan logik dan sumber-sumber yang sahih daripada buku-buku dan sumber-sumber yang sahih, bukannya seperti artikel ini yang tidak logik! Bahkan artikel ini membuat teori yang tidak masuk akal. Angkatan Tentera Malaysia mana tentu kalah? Tentera kita memang sudah bersedia untuk mempertahankan negara Malaysia. Tapi artikel ini tidak memasukkan tindakan tentera kita, tetapi mendiamkan diri dan membuat teori yang tidak masuk akal seperti budak-budak tadika.

      Delete
  17. 1 ayat penulis tu lupa, time tu sabah dan sarawak dh kluar dari malaysia.. Cuma yg di serang tu tanahh melayu@malaysia.. Hehehee....

    ReplyDelete
  18. anon 3:42..
    ko cina ke? betullah kalau penulis nak refer 'tauke cina yang kaya" apa masalah? betul apa. Dia tak refer pun rakyat cina yang miskin. dia kata "tauke cina yang kaya" referring to these exact ppl. Bila plak dia bagi that phrase untuk mewakili seluruh orang china kat malaysia ni.

    Logik ke tak logik ke, tu pendapat kau. Penulis nak bagi worst case scenario and so happens dia nak sedarkan org melayu Islam kat malaysia ni. Ko pg perasan sgt buat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol sangat2 .. X abis2 dgn x logik dia . Tu je yg dia boleh pk ..

      Delete
  19. KAFIR??please think out from the box dude,. please recheck and understand the meaning of KAFIR then blowww it up whatever you're gonna say about it.

    ReplyDelete
  20. Kelengkapan perang Malaysia pun tak sempurna la bro,senjata semua kita import dari negara-negara maju,mana ade senjata ciptaan Malaysia,kalau ade pun,bukan ciptaan orang Melayu,Hanya pandangan je,jangan marah ee

    ReplyDelete
  21. this editor are hi in drug...KAFIR??? hahahhaa...how come Kafir can live advance than non-kafir??? i think the man who mention somebody KAFIR is truly originally KAFIR!! KAFIR people play shit,Racist Bastard(ALI KATAK),moron, and discrimination Idiots!

    ReplyDelete
  22. Aku tak faham ape yg x logik nye ?? Kt dunia ni x de yg mustahil la .. Semua benda nak dipikir logik .. Bodoh ni ..

    ReplyDelete
  23. Terbukak jugak minda.. ye la.. tak kesah la tauke cina je yg lari klu ada duit.. tauke melayu pun lari jugak.. masa perang mmg terpaksa survive.. ada tali barut..ada patriot.. bagus jugak artkel ni... cuma point dia sekarang ni..kalau terjadi perang.. apa plan kita

    ReplyDelete
  24. bila dah terlampau pandai semua benda yang dibuat oleh orang lain mahu je dikritik

    ReplyDelete
  25. sedih jgak bce citer nie sbb tringt pjuang islam zaman rasulallah S.A.W

    ReplyDelete
  26. Tiada yang mustahil..tiada yang tak logik..tidak semua benda itu nampak logik utk berlaku..jgn diperbodohkan dgn logik akal kerana terlampau fikir akan logik sesuatu itu anda mungkin terperangkap dgn akal logik anda sendiri. contoh jika kita org muslim..percaya akan adanya jin syaitan juga malaikat nampak sesuatu yg tidak tercapai dek akal logik tetapi itu semua wujud dan telah berlaku bukan?!!..andaikan saja penulis ingin meminta anda berfikir sesuatu yang seperti tidak logik. tetapi bagaimana anda menangani situasi ini daripada tidak boleh berlaku di negara tercinta...mestikah ianya akan berlaku jika ianya sesuatu yang mesti logik?? fikirlah dgn kepala yang lapang dan bijak senang cakaplaah..logik kamu tak laku di dunia Jin, syaitan atau Malaikat..lu pikirlah sendiri!!

    ReplyDelete
  27. banyak pengaruh movie ni

    ReplyDelete
  28. hahaha org bodoh ja yakin pbb dan negara besar yg lain kan bantu kita klaw trjdi prg. tngok la apa jd d syria. apa pbb boleh bwt??? apa jd bila usa serang iraq, adakah pbb dpt halang. adui knpa la korg ni kata x logik. sblm prg dnia ke 2 adakah rkyat kita tahu ada kuasa asia yg boleh mnglahkan barat yg di puja oleh brbrpa pengomen d ats yg knon dpt bntu ngra kita klaw d srg hahahaha. adakah pm britain wiston churchil ckp x logik jpun boleh klhkan kubu terkuat d asia iaitu singapura .adakah saddam husein cakap x logik amerika akan serng iraq sbb iraq serng kuwait, nothing imposible

    ReplyDelete
  29. Segalanya pasti akan berlaku suatu hari nanti.Pada saat itulah orang yang kata tak mungkin,tak logik,pengaruh movie lah akan mengetahui kebenarannya.Orang yang mengharapkan PBB tolong tu pulak akan sedar sebenarnya selama ini PBB di bawah pengaruh Amerika dan sekutunya terutamanya Israel.
    KES SERANGAN ISRAEL KE ATAS MAVI MARMARA,KAPAL BANTU KEMANUSIAAN KE PALESTIN YANG TELAH MENYEBABKAN BEBERAPA ORANG SUKARELAWAN TERBUNUH LANGSUNG TIDAK DIAMBIL TINDAKAN OLEH PBB MALAH PBB MENGATAKAN IA MERUPAKAN LUAR BIDANG KUASA MEREKA! Ini merupakan salah satu contoh mudah untuk membenarkan apa yang saya katakan sedang Israel telah melakukan jenayah yang jelas dilihat oleh dunia

    ReplyDelete
  30. I do agree that this can possibly happen in the future. They're just one thing I don't agree with the writer. Tauke2 cina yg kaya?? Is it me or that sounds really racist? Malaysia is a country of abundant races, the Malays are not the only who suffers in a war like that. Do you live in a cave or something? I am from sabah, we have 32 races here and we do not think that we are more important than others because we are one. Just think back the war in sabah last year 2013, it was chaos. Foods supply was limited, ppl were scared and dare not to go out, even darurat was initiated. To think that the chinese flee to other places, no they didn't because this is our home. We protected each other, we gave food supplies to those who don't have enough regardless of races. In my opinion, some of the Malays are not only "mudah lupa", I think they forgot that Malaysia have variety of races, some of them are also selfish. I said some. It's because people like this, there is never a true unity of races in Malaysia. Even when my home was attacked by the army of Sulu Sultanate, Philippines and I have lots of Philippines friends, that doesn't make me racist at all. I still hangout with them, as humans taught by our respective Gods, try to love everybody, if they are wrong, let God judge in their afterlife.

    Your article is good. Just be open minded about races though.

    ReplyDelete
  31. X Ada yg x mungkin.Cuba tuan2 and puan2 kaji balik pasal Freemason.Illuminati.ppb.Nazi.new order.new world. Perang dunia 1 and 2.perancangan golongan elit. Revolusi France. Revolusi mesir.mesej john Kennedy prasidan us yg mti kena tembak.lagu terakhir Bob Marley yg Mati kena tembak.pemikiran kita sume sudah diracun oleh mereka. JD sape2 Ada mass boleh bust kajian sikit and pastikan and pastikan anda mampu berfikir diluar kotak. Org yg tidak mmpu berbuat demikian tidak digalakkan kerana ia akan mengganggu kehidupan harian anda. Sekadar berkongsi ilmu. One more thing. Kita sume dalam pemantauan oleh golongan elit.siapa elit?Cari sendiri kerana org trsebut sentiasa brada di sekeliling anda.ikhlas Dari (golongan pertengahan)

    ReplyDelete
  32. ah, mengarut jer korang semua ni,nak berbalah lebih2, dah dia buat karangan tu feeling jer lah kronologi cerita tu,nak sibuk psal ayat 'kalau', mcm bodoh sangat nak faham ayat tu,kalau dah bodoh tu duduk diam2 jer la,jangan tunjuk sangat,cerita yang menarik,ada pengajaran,bab cina kaya tu memang aku tak kisah,dah kalau memang cina kaya mcm tu kot,negara masalah memang cabut lari lah,mau hidup maa..hidup pun perlu duit,mati pun perlu duit,takkan nak tunggu kot,ekonomi malaysia banyak kot diaorg control,korang selidik la sendiri,nak2 isu harga rumah,aku malas nak cite ,setakat cakap benda betul takkan tak boleh nak sindir kot,ayat tu sindiran jer, nak peringat kat bangsa diorg tu,jgn ada masalah ko lari plk,kalau betul diorg ni memang nak pertahan negara,dah bersepah dah diorg ni masuk army,navy,airforce,cer cite ngan aku brape ramai bangsa diorg ada dlm angkatan tentera,tak sampai pun 7%, kalau aku memang sokong la statement cina kaya cabut lari kalau perang nanti,tengok jerlah,silap2 belot dengan pemberontak sebab nak lepas diri dari kena bunuh,kianat pulak bangsa lain sebab nak lepas diri,kite ni peringat jer, bab pasal logik tak logik,orang bodoh jer duk berdebat pasal bab tu,sebab kalau ko pikir logik ker tak logik ke tu ko punya pasal,tak perlu critelah,sendiri punya fahaman,kalau tak puas hati ko reka lah crite sendiri, cerita yg paling logik yang ko paling suka,tak perlu nak komen lebih2,ko sendiri karang ayat,ko sendiri yang like karangan tu,print pastu tampal kat bilik baca sorang2,kan senang,bab pemimpin tu,korang dah tengok ape yg berlaku sekarang,korang pikir la sendiri kalau perang berlaku nanti,bab banjir kat malaysia pun tak boleh nak ready nak hadapi,ini kan pula nak crite kalau perang berlaku,sendiri pilih pemimpin sendiri pikir la ape berlaku nanti,Allah tu nak bagitau dari iktibar bencana banjir, peringatan akan ada bencana besar akan berlaku kemudian hari,bersedia sebelum terlambat..adakah kita bersiap sedia untuk hadapi apa yang berlaku kemudian hari?sediakan persiapan yang cukup sebelum terjadi bencana yang tidak diduga,.renung2 kan dan selamat beramal..

    ReplyDelete
  33. aq pon rase kalu malaysia jad camtuh... hanye pemimpin islam yg betol betol sayangkn umat islam je yg ade kat malaysia ketika diserang... yg lain seperti pemimpin malaysia yg pernah menolak hukum ALLAH tuh mmg aq rase... dieorg mmg akan lari kat negare lain, so... bykkn berbuat ibadah... ini terguran kepada yg merasakn dirinya x cukup pahala dan termasuk diri sye sendiri... and siapa yang rase die dh cukup pahala... gi bunuh diri sebelom dari byk pahala teros ke xde pahala... kk bye... dont forget, smile more, chill... We Are Anonymous, We Don't Forget, We Don't Forgive, We Are Legion. Expect Us...

    ReplyDelete
  34. Lagi Gambar ... Jom Terjah !! >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete