Tuesday 16 September 2014

Inilah Lapangan Terbang Paling Mencabar Sekali Di Dunia

// // Leave a Comment
Inilah Lapangan Terbang Paling Mencabar Sekali Di Dunia | Lapangan Terbang Gisborne adalah sebuah lapangan terbang kecil serantau yang terletak di pinggir barat Gisborne, Pantai Timur Pulau Utara New Zealand. Om-fabulous difahamkan lapangan terbang ini adalah salah satu daripada beberapa lapangan terbang di dunia yang mempunyai landasan keretapi bersilang landasan. Lapangan Terbang Gisborne yang meliputi tanah seluas 160 hektar mempunyai tiga landasan rumput dan satu landasan utama yang bersilang oleh Palmerston North - Gisborne Railway Line. 


Di Gisborne, di sisi lain, fungsi-fungsi laluan kereta api aktif dan begitu juga lapangan terbang setiap hari antara 6:30 pagi dan 8:30 pada waktu malam. Selepas itu, landasan itu ditutup sehingga pagi. Landasan keretapi berpecah hampir di tengah-tengah dan sangat sering kereta api atau pesawat berhenti sehingga salah satu daripada mereka bergerak. Ia merupakan satu tugas yang amat mencabar bagi pihak berkuasa lapangan terbang untuk menguruskan pendaratan di landasan silang di sepanjang laluan kereta api operasi yang telah dijadualkan berlepas dan ketibaan. 



Lapangan terbang ini adalah pautan utama untuk memasuki rantau kecil Gisborne dan menjadi tuan rumah lebih daripada 60 penerbangan domestik. Lebih daripada 150,0000 penumpang terbang melalui lapangan terbang ini setiap tahun.

0 comments:

Post a Comment