Tuesday 9 September 2014

Subhanallah! Inilah Awan Tsunami Seram Yang Melanda Di Virgina USA

// // 1 comment
Subhanallah! Inilah Awan Tsunami Seram Yang Melanda Di Virgina USA | Penduduk Virginia tiba-tiba panik dengan keadaan awan yang luarbiasa. Awan yang membentuk seperti Ombak Tsunami seolah-olah ingin menenggelamkan negara mereka seperti yang terjadi di Aceh dan Jepun. Dari kejauhan, Om-fabulous menjangka ia kelihatan ombak setinggi langit seolah-olah hendak menghempap Bandar Virgina. Inilah kebesaran Allah, awan yang didatangkan dalam berbagai bentuk supaya manusia beriman kepada-Nya. Atau mungkinkah awan berbentuk ombak raksaksa ini seolah-olah memberi amaran buat manusia bahawa pada bila-bila masa bumi ini boleh dihancurkan dalam sekelip mata. Allahu Akbar! 






AYAT-AYAT ALQURAN TENTANG AWAN: 

 (Ar-Ruum 30:48) --- Allah, Dialah yang mengirim angin, lalu angin itu menggerakkan awan danAllah membentangkannya di langit menurut yang dikehendaki-Nya, dan menjadikannya bergumpal-gumpal; lalu kamu lihat hujan ke luar dari celah-celahnya, maka apabila hujan itu turun mengenai hamba-hamba-Nya yang dikehendaki-Nya tiba-tiba mereka menjadi gembira. 

 (Al-Ahqaaf 46:24) --- Maka tatkala mereka melihat adzab itu berupa awan yang menuju ke lembah-lembah mereka, berkatalah mereka: "Inilah awan yang akan menurunkan hujan kepada kami". (Bukan)! bahkan itulah adzab yang kamu minta supaya datang dengan segera (iaitu) angin yang mengandung adzab yang pedih.

1 comment: Leave Your Comments