Tuesday 12 May 2015

6 Sebab Drama ‘Hati Perempuan’ Buat Kami Menyampah & Muak Setiap Petang.. Jangan SENTAP !!!

// // 7 comments
6 Sebab Drama ‘Hati Perempuan’ Buat Kami Menyampah & Muak Setiap Petang.. Jangan SENTAP !!! | Siapa kat sini penggemar drama terbaru slot Akasia, ‘Hati Perempuan’ yang menggandingkan Mia Ahmad dan Syarul Ridzwan? Mungkin ada yang suka dan tak kurang juga meluat dengan drama ini kan. Nah, ini adalah 5 sebab drama ‘Hati Perempuan’ ini bikin kami menyampah!KREDIT OHBULAN.

1. Sikit-Sikit Merajuk. Seriouslah ada perempuan yang macamni?


Adoiyai. Tengku Zaril tu layan punyalah bagaikan princess, tapi Yuhanis ni terlebih mengada pula! Hal kecil pun nak dijadikan isu.
Well, pada kami drama ni sedikit sebanyak macam downgrade kaum wanita pun ada bila banyak menunjukkan betapa ‘insecure’nya Yuhanis tu.

2. Ramai Wanita Jelmaan Yuhanis Akan Muncul


Beranganlah kau! Itu semua drama. Ayat itu harus dilemparkan kepada gadis-gadis yang akan memperagakan pakaian persis Yuhanis ( contohnya: bawal satin) dan menunggu Tengku melamarnya. Eh. Back to reality please!

3. Gadis Mula Idam Lelaki Se’perfect’ Tengku Zaril


Woi! Mana ada lelaki yang punyalah sabar nak layan perangai terlebih sentap wanita macam Yuhanis tu. Silap-sila jadi andartu la kau….

4. Ayahanda?


Erm..Kami rasa secara realitinya jika memang ada keturunan raja pun jarang memanggil ayah mereka dengan panggilan ayahanda. Kecuali kalau Ayahanda kawasan. Hiks. Takpelah. Bagilah dia feeling sikit.

5. Jalan Cerita Persis Program Kitar Semula


Mungkin anda mempunyai pendapat yang lain. Tapi, bagi kami drama ini tak mampu untuk memberikan apa-apa suntikan elemen baru dalam penceritaan.
Suka, gaduh, gembira, suka balik lepastu gaduh balik. Eh, macamtu je ke kehidupan sebenar kita eh?

6. Ada Beza Hati Muslimah dan Hati Wanita

Malas cakap banyak, baca je bawah ni….






7 comments: Leave Your Comments

  1. yeay! ingatkan sy je yg menyampah dngan cerita ni

    ReplyDelete
  2. Haha!!yeah...sy myampah jugak..

    ReplyDelete
  3. Haha!!yeah...sy myampah jugak..

    ReplyDelete
  4. Tade pun kerabat diraja na pggl ayahanda/bonda bagai..pggl mama /papa je..sama mcm org biasa.. drama laen pun dramatic jgk..tapi drama yg ni memang luar biasa dramatic nye.. -.-'
    tahap menyampah = ★★★★★

    ReplyDelete
  5. lagho jer kalau tengok pun...

    ReplyDelete
  6. Berlakon yg tiada batasan antara pperempuan dan lelaki yg bukan muhrim..
    Brdosa bkn ?

    ReplyDelete