Saturday 16 May 2015

WAJIB BACA... Inilah Hasil NGERI Akibat SELFIE Tak Tentu Masa !!!

// // Leave a Comment
WAJIB BACA... Inilah Hasil NGERI Akibat SELFIE Tak Tentu Masa !!! | Bolehkah elektrik memasuki badan kita melalui flash kamera digital? Ya 100% ia boleh berlaku. Kejadian ini berlaku kepada seorang remaja lelaki berusia 21 tahun yang belajar kejuruteraan. Beliau meninggal dunia di hospital Keshwani. Beliau telah dimasukkan ke hospital dalam keadaan terbakar. 

Sekadar Gambar Hiasan
Sebab ?? 

Dia pergi ke Amravati untuk lawatan sambil belajar. beliau sedang menunggu kereta api di stesen kereta api bersama-sama dengan kawan-kawannya. Ramai daripada mereka telah mengambil foto dalam telefon bimbit mereka dan juga kamera digital. Pelajar ini juga cuba untuk mengambil gambar. Remaja lelaki itu tidak boleh mendapatkan gambar yang baik dari tempat dia berdiri. 

Jadi, untuk mendapatkan gambar lengkap, dia berundur sedikit. Tempat di mana dia berdiri, terdapat wayar elektrik 40,000 volt. Sebaik sahaja dia menekan butang kamera digital, elektrik 40,000 volt memasuki kamera melalui flash kameranya dan kemudian jari dan kemudian seluruh badan remaja itu. Semua ini berlaku dlm beberapa saat dan badannya 50% terbakar.dalam keadaan itu dia telah dibawa ke hospital Keshwani dan kemudian ke Mumbai dengan ambulans. Dia tidak sedarkan diri untuk 1 setengah hari. 

Oleh kerana badannya 50% terbakar, doktor mempunyai harapan tipis untuknya. Selepas itu dia meninggal dunia. Ini boleh berlaku kepada sesiapa saja kerana kita semua menggunakan telefon bimbit. Adakah kita bertanggungjawab? ‪

#‎elakkan‬ menggunakan telefon bimbit di stesen minyak. 
#elakkan menggunakan telefon bimbit semasa memandu. ‪
#‎apabila‬ anda menerima panggilan semasa mengecas telefon bimbit; pertama keluarkan pin pengecas dan kemudian menerima panggilan. 
#tidak meletakkan telefon bimbit di atas katil atau perabot kayu ketika mengecas. ‪
#‎jangan‬ menggunakan telefon bimbit / kamera digital -flash di stesen keretapi atau mana-mana tempat lain, di mana terdapat wayar elektrik yang ada voltan tinggi. Ini adalah untuk keselamatan anda. 

Selepas membaca, sila berkongsi kerana mesej kecil ini boleh disimpan sebagai rujukan. KREDIT ISUSEMASA.




0 comments:

Post a Comment